"Completely disorganised and rude nurse"

About: The Royal London Hospital

I went for my first 12 week appointment at Royal London Antenatal. It said to be prepared to wait for 3 hours which is fair but by 4 hours with no indication from anyone of when my blood would be taken I became understandably distressed. Turns out they had lost my notes then when I finally got into the room for the nurse to take my bloods they seemed to accuse me of loosing them when I had never touched them! I wasn't crying but the nurse said "stop crying to me" several times to which I did start crying then they said to me "your distressing the baby" I asked the nurse not to speak any more as and the rest of my bloods were taken in silence. I left the hospital 4 and a half hours after I arrived and in tears. I have now transferred to Hommerton... so much better! When Hommerton went through my notes from Royal London they found them to be completely illegible with really tricky to read joined up handwriting and spelling errors such as my husbands name (David) was recorded on one sheet as Daniel. They also noticed some quite crucial mistakes. My ethnicity was recorded as South Asian on my scan report (I am white British). It was worryingly recorded that I had got pregnant through egg donation. This is not true I got pregnant via stimulated IUI with my own egg which I thought I had made very clear to them. The reception staff were polite and apologetic but I felt so sorry for them they had clearly had no training and seemed to have absolutely no idea what was going on. The whole experience was a complete contrast to Hommerton which all seemed so much more cohesive.

Story from NHS Choices

Do you have a similar story to tell? Tell your story & make a difference ››


Response from The Royal London Hospital

Dear Emily

We are very sad to read your experience of when you attended your booking appointment and for your bloods to be taken. Please accept our apologies for any stress or upset this caused you. We are very sorry to read that you have transferred your care to the Homerton Hospital.

Even though you have transferred your care, we would like to discuss with you the concerns you have raised so that we can investigate them in more detail and to make sure that they do not happen in future. We would really appreciate you contacting us with more detailed information. To do this please contact Lisa Howie, Quality manager/Governance Co-ordinator (Women’s Health) on 0203 59 42407 to discuss.

Your feedback is really valuable to us and will use this to improve the service we provide where possible.

Kind regards

Barts Health NHS Trust

  • {{helpful}} of {{total()}} people think this response is helpful