"No response for appointment fall out of guide..."

About: Southend Hospital

After a scan with doctors a kidney stone enlarged prostrate and anoyrism was referred by doctor for an appointment with urology 3 weeks later no contact then a make an appointment for a ct/mri scan which I had on 27th April and then received letter to make an appointment. Told that I couldn't have one as the date would be beyond the government guide lines and that I would be flagged for an urgent appointment still no response after 3 weeks and lots of requests I contacted PALs who passed E-mail on. I have telephoned them numerous times but all you get is an answer phone left a message last week still no response I now been waiting over 5 weeks (in pain and taking pain killers) just to make an appointment no one will talk to me to give me some options they might bury their heads in the sand and hope I go away what about the pain that won't go away and neither will I and hope I am the only person that this issue effects or are there many more?

Story from NHS Choices

Do you have a similar story to tell? Tell your story & make a difference ››


Response from Southend Hospital

Dear Sir/Madam, Thank you for your post and I am sorry to hear of any difficulties you have experienced. Unfortunately without personal identifiable information I am unable to look into your specific query so I have contacted PALS to see if they can access who you are from the details you have provided within this post. I hope that we can rectify your issues and can I ask that you again try to call the PALS team on 01702 385333 or email pals@southend.nhs.uk and mention you have posted on NHS choices as they will hold your personal details. Regards, Louise McIver Patient Involvement Lead

  • {{helpful}} of {{total()}} people think this response is helpful